
Redaktorzy najbardziej obszernego słownika języka angielskiego Oxford English Dictionary wybrali zwycięzcę konkursu Word of the Year 2015. Sprawdź, co zyskało szczególną popularność wśród użytkowników angielszczyzny w ubiegłym roku.
Oxford Dictionary to największy na świecie słownik języka angielskiego dostępny online, wydawany przed Uniwersytet Oxfordzki. Jego korpus językowy, czyli ogromna baza danych gromadząca przykłady użycia poszczególnych słów, zyskuje ponad 150 milionów nowych wpisów miesięcznie. Najważniejsi redaktorzy tego słownika co roku wybierają angielskie słowo, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy zyskało nagłą popularność lub było szczególnie często używane, a także najlepiej oddaje ducha mijającego roku.
Dowiedz się więcej o angielskich słownikach.
Zwycięzcą roku 2015 zostało słowo, które… nie jest słowem emoji, czyli piktogram oznaczający płaczę ze śmiechu. W dobie niepokojów o przyszłość języka i coraz większy rozwój pisma obrazkowego to znamienny werdykt. Czy oznacza on powrót do korzeni i czasów samego początku rozwoju języka? Pierwszymi piktogramami były przecież starożytne hieroglify. Najbardziej prawdopodobną przyczyną oszałamiającej kariery emotikonów w ostatnich latach jest jednak coraz powszechniejsza komunikacja za pośrednictwem urządzeń mobilnych, na których taki przekaz jest po prostu łatwiejszy.
W 2014 roku zwycięzcą konkursu został czasownik vape palić elektronicznego papierosa, a w 2013 słowo selfie, którego chyba nikomu tłumaczyć nie trzeba. A oto ubiegłoroczni konkurenci zwycięskiej emoji:
Brexit proces potencjonalnego wyjścia Wielkiej Brytanii ze struktur Unii Europejskiej
Dark Web całkowicie anonimowa część Internetu
lumbersexual drwaloseksualny
on fleek ekstremalnie dobry, stylowy, atrakcyjny
refugee uchodźca
ad blocker aplikacja służąca blokowaniu reklam w przeglądarce
they użyte w liczbie pojedynczej oznacza osobę o niesprecyzowanej płci
sharing economy ekonomia dzielenia się
Dziś bierzemy pod lupę słowa i wyrażenia używane na co dzień przez native speakerów. Jeśli...
CZYTAJ DALEJ